joi, 3 aprilie 2008

Eu sunt mic, nu stiu nimic

Inca din primul an de facultate m-am confruntat cu mult mai multe noutati decat ma asteptam. Pe langa orasul nou in care urma sa locuiesc inconjurata de straini, pe langa un orar pe care nu il intelegeam, exceptand mijloacele de transport in comun cu adevarat groaznice si dificultatea cu care reuseam sa imi gasesc un apartament de inchiriat, am aflat ca voi face 3 ani in loc de 4. Nu stiam insa prea bine daca era cazul sa ma bucur pentru ca scap mai repede sau sa plang pentru ca se termina anii studentiei si va trebui sa imi iau viata in maini, sa imi caut un job si sa incerc , cel putin, sa profesez in domeniu.
"Sistemul Bologna" se numea noutatea care ma punea in dilema. Toata lumea vorbea despre asta, insa nimeni nu stia foarte bine ce inseamna. Cu trecerea anilor am inceput eu insami sa trag niste concluzii nu prea satisfacatoare.Materia pe care altii o parcurgeau in 4 ani trebuia sa fie parcursa de noi in 3 . De asemenea, in acest an vor fi doua generatii care vor termina, lucru care ne afecteaza foarte mult pe noi, ca studenti, dar le aduce mari avantaje celor care vor sa angajeze, avand astfel mult mai multe optiuni. Un alt minus este acela ca profesorii au un numar mult mai mare de licente si din acest motiv este foarte greu sa ne acorde atentia pe care am dori-o. Am realizat insa ca nu am de ce sa plang ca nu mai am un an de studentie pentru ca "datorita" sistemului Bologna sunt obligata sa fac 2 ani de master, lucru care nu se intampla pana acum. Noutatea consta si in faptul ca studentii au ocazia ca in ultimul an sa isi aleaga o specializare diferita de cea studiata deja in cei doi ani, insa tema licentei trebuie sa fie axata pe ceea ce ai studiat in primii 2 ani.
Anul trecut toti studentii alergau sa isi aleaga profesorul de licenta, lucru care s-a intamplat cam pe graba, unii te refuzau, altii nu mai "aveau locuri" si tot asa. Singura solutie a fost aceea ca si asistentii universitari sa poata fi coordonatori de licente. Un alt dezavantaj va fi acela ca salariile vor fi foarte mici, angajatorii avand atatia absolventi care doresc un loc de munca.Se pare ca nu tot ceea ce e nou e si bun, ba chiar am putut sa simt asta pe pielea mea.
Sistemul Bologna a facut mai mult rau decat bine, nimeni nu stia foarte bine ce inseamna el, nici profesorii nu erau foarte precisi, nici secretarele nu stiau prea bine, insa noi, studentii trebuia sa ne conformam ca vom avea diplome recunoscute in toata Europa.

Niciun comentariu: