marți, 18 martie 2008

Era digitala in transmisiile mediatice

Odata cu trecerea timpului am devenit tot mai dependenti de televizor, radio sau calculator. Zi de zi ne petrecem ore in fata calculatorului pentru acauta diferite informatii sau pur si simplu pentru a comunica
Putem vorbi de un inceput al erei digitale din momentul in care Bell Atlantic a cumpărat Telecommunications Inc., gigantul telecomunicaţiilor prin cablu. Aceasta reprezinta o provocare pentru legislaţiile care se văd depăşite de un avânt pe care cu greu ajung să pătrundă în toate nuanţele sale.
In primul rand, digitalizarea difuzarii informatiei are mai multe avantaje, care atrag romanul de pretutindeni : un numar mare de canale tv pe aceeasi frecventa, o imagine de o calitate remarcabila, un sunet de inalta fidelitate si alte servicii auxiliare.
În termeni tehnici putem vorbi despre faptul ca in cadrul conceptului de televiziune digitală trebuie decelate mai multe componente - broadcasting digital (soluţii wireless precum direct to home), soluţie bazată pe IP şi soluţia de transmitere digitală a semnalului video prin cablu .
Ascensiunea noilor tehnologii duce la schimbarea dramatică a mediului de
activitate al mijloacelor de informare.Cheia acestor schimbări este o conştiinţă crescândă a faptului că publicitatea şi activitatea promoţională trebuie să fie adaptate la consumatorul individual. Daca vorbim despre mass-media din trecut, putem afirma ca în comparaţie cu noile tehnologii era ineficientă atat ca modalitate de a ajunge la un public selectiv cat si in ceea ce priveste costurile.
Trecerea televiziunilor de la transmisie analogică la platformă digitală este impusă de Comisia Europeană, până în anul 2012 şi se va realiza treptat, deoarece ambele funcţionează în aceleaşi benzi de frecvenţe şi, prin urmare, nu pot coexista la parametri de calitate optimă. Serviciile on-line par sa se dezvolte foarte mult in continuare, castigand din ce in ce mai mult interesul oamenilor.
O adevarata revolutie digitala, tot mai resimtita in ultimii ani, ameninta cu disparitia ziarele, televiziunile, posturile de radio, studiourile muzicale si agentiile de publicitate care lucreaza cu mijloace clasice. In ceea ce priveste presa scrisa, analistii avertizeaza ca stirile din ziare sunt prea serioase, motiv pentru care Internetul si platformele media electronice atrag o parte semnificativa a bugetelor pentru publicitate. Ziarele ar trebui sa-si dezvolte site-urile si sa apeleze la noi tehnologii pentru a atrage audienta. Specialistii recomanda sa se acorde o importanta sporita informatiei si nu circulatiei ziarelor, sa se elaboreze noi modalitati de prezentare a continuturilor si sa li se permita cititorilor sa selecteze informatiile care ii intereseaza. Publicatiile trebuie sa incerce sa isi pastreze cititorii prin trimiterea de alerte cu informatii relevante pe telefoanele mobile la consumatori, fapt care ar putea conduce la crearea unei legaturi importante cu cititorul.
Referitor la posturile de televiziune, pentru a rezista pe piata, canalele de stiri trebuie sa isi imbunatateasca strategiile de comunicare si sa renunte la vechea imagine prezentata publicului.


Bibliografie:
“Transmisiuni analogice si digitale” – Ioan Constantin, Ion Marghescu , editura Tehnica, 1995

Niciun comentariu: